.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
قيمت بنزين آزاد 650 تومان

بررسي‌هاي صورت گرفته در كارگروه هدفمندي يارانه‌ها نشان مي‌دهد در ميان گزينه‌هاي ارائه شده به اين كارگروه كه از سوي دولت مسئوليت بررسي قيمت حامل‌هاي انرژي را عهده دار هستند، ‌افزايش قيمت بنزين به 650تومان از احتمال بيشتري نسبت به ساير گزينه‌ها برخوردار است.

بر اساس اين گزارش پيشنهادات مختلفي درباره افزايش قيمت بنزين تاكنون ارائه شده است. افزايش قيمت بنزين به 960، 900و 500 تومان در ميان اين گزينه‌ها به چشم مي‌خورد. هر چند تاكنون هيچ كدام از مقامات رسمي دولت حاضر به اظهارنظر درباره ميزان افزايش قيمت بنزين نشده‌اند اما با اين حال اخبار رسيده حاكي از آن است كه گزينه افزايش قيمت بنزين به اين رقم بيش از ساير گزينه‌ها محتمل است.

در حال حاضر بنزين سهميه‌بندي به قيمت هر ليتر 100تومان به فروش مي‌رسد و بنزين آزاد نيز به قيمت هر ليتر 400 تومان به فروش مي‌رسد.

بر اساس گفته‌هاي محمد رويانيان قرار است در نيمه دوم سال سهميه بندي نيز حذف شده و بنزين به شكل تك نرخي عرضه شود. با اين حال برخي پيشنهادات ارائه شده دلالت بر ارائه بنزين سهميه‌بندي تنها به خودروهاي عمومي و تاكسي‌ها دارد. هدف از اين اقدام جلوگيري از افزايش قيمت‌ها و تورم در بخش حمل‌ونقل اعلام شده است با اين حال برخي كارشناسان معتقدند اين اقدام مي‌تواند سبب سهميه فروشي و شكل‌گيري نوعي بازار غير رسمي براي بنزين‌هاي سهميه‌اي تاكسي‌ها و ... شود.

هر چند رويانيان اعلام كرده است كه دولت براي جلوگيري از افزايش قيمت‌ها در بخش حمل‌ونقل تدابير ويژه‌اي انديشيده است اما گزارش‌هاي رسيده از سطح شهر حاكي از آن است كه در سال جاري هزينه تاكسي‌ها دو بار افزايش داشته است. يكبار با آغاز سال جديد نرخ‌ها افزايش يافته و در حال حاضر با آغاز فصل گرما به صورت غير رسمي برخي تاكسي‌ها نسبت به افزايش نرخ جابجايي مسافر اقدام كرده‌اند.

پيش از اين اخباري درباره افزايش نرخ بنزين به قيمت فوب خليج فارس مطرح بود. به گفته ضيغمي مدير عامل شركت پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي اعلام كرد قيمت تمام شده بنزين در حال حاضر حدود 920تومان است. اما وزير نفت گفته بود پيشنهاداتي درباره كسر 30درصد ماليات بر ارزش افزوده بر اين كالا ارائه شده است. به اين ترتيب به نظر مي‌رسد قيمت بنزين در نيمه دوم سال هر ليتر 650 تومان باشد.

بر اساس قانون دولت موظف است ظرف 5سال نسبت به واقعي كردن قيمت بنزين اقدام كند. بر اساس گزارش‌هاي موجود مقرر است در مرحله اول شيب افزايش قيمت‌ها تند باشد تا تاثير‌گذاري رشد بهاي كالاهايي نظير بنزين بيشتر باشد و اين شيب در سال‌هاي آتي ملايم شود.
مقرر است در نيمه دوم سال بهاي گاز مصرفي خانگي، برق، تعرفه آب، تعرفه بنزين و گازوييل، سي ان جي و ... همگي با هم رشدي را تجربه كنند تا سبد انرژي مصرفي در كشور با اين رشد قيمتي كاهش مصرفي قابل توجه را تجربه كند./
ايلنا


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.121 seconds.